maanantai 7. helmikuuta 2011

Hyvä ruoka, parempi mieli!

 Tänään ei oo tosiaan tapahtunut mitään ihmeellistä. Maanantai ärsytys on painanut koko päivän ja sen kunniaks otinkin monen tunnin päikkärit. Aamulla kävin koululla abi-infossa ja hakemassa kokeita, jonka jälkeen suunnistettiin Sonian kanssa kirjastolle. Huomenna mulla on matikan preli ja olo sen suhteen on tosi voimaton tällä hetkellä. Ensinnäkin joudun laskemaan lainatulla laskimella, koska mun ihana laskin on kuulema kielletty kirjotuksissa. Toisena, mulla ei vieläkään oo maol-taulukkoa, jota saisi käyttää, joten joudun aamulla vielä metsästämään moista koululla. Ja kolmanneksi tuntuu ettei musta oo nyt mihinkään! Maanantai...
No sainpahan aikaseksi tänään ainakin hyvää ruokaa jos en muuta!



 Kesäkurpitsa-herkkusienipaistos.
Heitin yhteen taas kaikkea mitä kotoa löytyi, ja tulos oli suhteellisen hyvä ensikerran kokeiluksi. Vuokaan laitoin kesäkurpitsaa, tuoreita herkkusieniä ja 2 sipulia. Sulatin hellalla maidon joukkoon hieman homejuustoa, ja laitoin sekaan vielä kananmunan, ja kaadoin seoksen vuokaan. 30min uunissa 200asteessa ja wolaa!


Lihamureke.
Jauhelihaa, kermaviiliä, 2 kananmunaa, sipulikeittopussi ja valkosipuli murskaa. Kaikki vaan ronskisti kädellä sekaisin ja pötkylän päälle mausteeksi valkopippuria sekä sipulijauhetta, ja uuniin! Jos mulla ois ollu enemmän energiaa niin olisin varmaan täyttänyt ton sulatejuustolla ja paprikalla, mutta se sit ens kerralla!
Tää tässä oli mun päivän pelastaja! Onneksi ruoka on olemassa!

Ei kommentteja: