keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Tervetuloa 2012

Se on sitten vuosi 2012 ja maailmanloppu se vaan lähenee... Kuinkas sitä sitten viettäisikään viimeisen elinvuotensa? Noh toivon mukaan tuohon nyt ei kukaan sen suuremmin usko ja elämä jatkuu normaaliin tahtiin taholla jos toisellakin, mutta ainahan sitä on kiva tehdä pieniä parannuksia. Joten mitähän sitä tässä nyt lähtis lupailemaan uuden vuoden kunniaksi? Viime vuonna lupaukset taisi liittyä aikalailla ylppärikokeisiin ja siihen että tekisin ainakin itseni tyytyväiseksi arvosanoillani ja hyvinhän tuo sujui. Kai jotain elämäntapamuutoksiakin mietiskelin ja kai sitä alkuvuosi menikin ihan terveellisesti. Entäs nyt?

 Vuonna 2012 minä lupaan:

OPISKELLA AHKERAMMIN
Yliopistoelämähän on lähtenyt Englannissa rullaamaan mainiosti, mutta laiskuuteni koulujuttujen suhteen tuli vissiinkin pakattua Suomesta mukaan. Joten nenää enemmän kirjoihin kiinni tänä vuonna ja luennoille ja muillekkin olisi tarkoitus ruveta raahautumaan vaikka joskus ei huvittaisikaan. Alkusyksystä joku meidän luennoitsijoista taisi mainita, että joka välistä jätetty luento = 40£ roskiin heittäminen. Ja kun kerta tästä koulutuksesta olen päättänyt lähteä maksamaan niin pitäisi käyttää kaikki tarjottu opetus hyväkseni.

JUOSTA YÖELÄMÄSSÄ VÄHEMMÄN
Kun kerta tarkoituksena on käyttää enemmän aikaa opiskeluun, tarkoittaa se myös vähemmän myöhäisiä iltoja kuppiloissa. Syksy meni aikalailla ilta toisensa jälkeen yömyöhään valvoessa syystä jos toisestakin ja mun unirytmi on yhä aivan sekaisin. Alkoholiakin voisi nauttia vähemmän, kun eihän se tunnetusti mitään terveysjuomaa ole.

NUKKUA PAREMMIN
ENEMMÄN, ja ennen kaikkea OIKEAAN AIKAAN! Aikaisempia nukkumaan menoja ja myös heräämisiä. Rytmi takaisin kuntoon ja arki voi alkaa. Veikkaan että tämän mun syksyinen sairastelu on johtunut osaltaan tästä viime aikaisesta elämän tyylistä ja olisi kiva olla viimein terve, nimittäin yskä vaivaa yhä ja taitaa olla viikko 7 menossa.

URHEILLA ENEMMÄN
Englannissa mulla on salijäsenyys josta maksan vaivaiset 10£ kuussa. Hyvin lähtikin syksyllä käyntiin salihommat, mutta sitten tulin kipeeksi useaan otteeseen ja käynnit väheni ja lopulta yskän takia en kyenny siellä olemaan ollenkaan. Sinne siis takaisin ja tosissaan! Haluan myös taas ruveta juoksemaan, kun viimein saan hyvät lenkkarini Englantiin mukaan. Lisäksi oon huomannu viime aikoina että mun voimisteluaikojen venyvyys on kadonnu aivan kokonaan, joten se ois ihana palauttaa takaisin. 

SYÖDÄ TERVEELLISEMMIN
Viime aikoina on tullu syötyä kyllä niin paljon kaikkee roskaa, hyi. Se lähti jo Englannista joulukuun alusta käytiin, ja sen kun kerran aloittaa niin loppua ei meinaa näkyä. Oon myös huomannu että välitän liikaa ruoan hinnasta ja sen takia oon joskus valmis olemaan miettimättä ravintoarvoja. Se on tullu tajuttua varsinkin nyt kun kaiken ruoan on ostanut ja maksanut itse. Nyt vihanneksia taas pöytään ja pullat sun muut saa jäädä taakse!

 PITÄÄ ENEMMÄN YHTEYTTÄ

Mun vaihto-oppilasvuoden aikana ja jälkeen rustailin hirveesti kirjeitä. Jenkeissä ollessa kirjoteltiin äitin kanssa hyvään tahtiin ja pistin myös kavereille sillon tällöin postia. Myös netin välityksellä tuli pidettyä ihan hyvin yhteyttä. Jenkeistä Suomeen palattua rustasin alussa joka päivä kirjeen silloiselle poikaystävälle. Kavereiden kanssa kirjoiteltiin vuoroviikoin ja jenkkiperheen kanssa kuukausittain. 2 vuotta myöhemmin ja kirjeitä ei pahemmin tulee enää laitettua joka harmittaa. Parit postikortit tuli laitettua syksyllä menemään mutta se siitä. Koneenkin kautta yhteyden pito mun osalta on ollu ihan surkeaa molempiin koteihin Englantiin lähdön jälkeen. En ees tiedä miksi kun koneella on tullu kuitenkin istuttua. Tähän on tultava muutos!

ARVOSTAA ENEMMÄN
 
Perhettä, ystäviä, terveyttä, mahdollisuuksia jne. Vähän liian harvoin tulee mietittyä miten onnekas sitä on ja miten hyvin asiat on. Tulee liikaa keskityttyä asioihin jotka vois olla paremmin. Mä valitan aina vähän liikaa sitä miten ikävä mulla on vaikka jenkkeihin ja Englannissa ollessa oon valittanu ikävästä Suomeen, ja sit nyt kun oon ollu täällä joulun ni valitan siitä että oon täällä? Ikävä ei oo kiva juttu, mutta pitäis muistaa useemmin miten onnekas sitä on että voi kutsua kolmea eri paikkaa, kolmessa eri maassa KODIKSI ja kaikista löytyy rakkaita ihmisiä. Viime aikoina oon myös pariin otteeseen kironnut päätökseni lähteä Englantiin opiskelemaan(En kyllä kadu, olen vain laiska) ja sitten sitä muistaa että miten etuoikeutettu sitä on että sain mahdollisuuden lähteä toteuttamaan omia juttujaan sinne, samoin kuten sain vaihtarivuonnakin. Pitäisi opetella olemaan marmattamatta pikku asioista ja ruveta nauttimaan!


Eiköhän nuo riitä tähän alkuun.
Odotukset vuoden 2012 suhteen on kyllä kovat ja toivon mukaan pettymykset tulisivat olemaan vähäiset ja onnen hetkiä olisi useita. Onnea kaikille vuoteen 2012!
 
Kuvat: we<3it

1 kommentti:

P kirjoitti...

Hienoa Bella! :)

Valoisaa Uutta Vuotta 2012 Sinulle!

Jos edes puolet lupauksista pidät ... :)


Flunssa-linkkejä:

Huom. 3 linkkiä!


Lähes kaikki, mitä olet halunnut tietää flunssasta ...

http://www2.hs.fi/extrat/kuukausiliite/arkisto/2003/11_2/



http://www.iltasanomat.fi/terveys/mykoplasmaa-liikkeella-taas-paljon/art-1288439467490.html




http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/01/1470403/thl-lahes-kaikki-sairastavat-mykoplasman---usein-tietamattaan